середа, 4 листопада 2015 р.

Тема: Використання електронних посібників, навчальних програм та мультимедійних курсів з профільного предмету
Мета: формувати у учнів поняття ЕЗНП; розглянути проблеми пов'язані з використанням комп'ютерів під час вивчення навчальних предметів; класифікацію навчльних програм;
 формувати уміння працювати з програмними засобами призначеними для вивчення профільного предмета; аналізувати якість та доцільність використання ЕЗНП;
навчати застосовувати навчальні засоби для поглиблення знань з профільного предмета; використовувати ЕЗНП для самоосвіти.
Тип уроку: засвоєння нових знань


Хід уроку
І Організаційний етап 
   
ІІ Актуалізація знань, умінь і навичок. Повідомлення теми та мети уроку.
- Як можна використовувати комп'ютер у навчальному процесі?
(Відповіді учнів записуються на стікери, усі відповіді обговорюються  та правильні з них потім прикріплюються на дошку). 
    Отже темою сьогоднішнього уроку буде: Використання електронних посібників, навчальних програм та мультимедійних курсів з профільного предмету.
ІІІ Вивчення нового матеріалу
    Коли ви виконуєте домашнє завдання, добираєте матеріал для написання реферату, готуєтеся до контрольної роботи, вам потрібні різноманітні джерела інформації. Також ви користуєтесь і електронними засобами. Це можуть бути ресурси Інтернету, електронні енциклопедії, галереї зображень, а також прикладні програми загального призначення. Разом з тим, існує цілий ряд програм, які безпосередньо призначені для забезпечення навчання - це програмні засоби навчального призначення, або педагогічні програмні засоби (ППЗ).
Групи:
1. Електронні посібники - електронні навчальні видання, які доповнюють підручники та містять навчальний матеріал з певного предмета, окремих розділів за вибором, найчастіше представлений з використанням мультимедійних засобів.  
2. Електронні (віртуальні) практикуми - електронні навчальні збірники практичних завдань і вправ
            - віртуальні лабараторії 
            - електронні тренажери
            - електронні задачники
3. Електронні засоби контролю навчальних досягнень учнів - комп'ютерні програми, призначені для створення тестових завдань, проведення тестування та фіксації результатів.
4. Мультимедійні засоби ілюстративного і довідникового спрямування:
            - електронні атласи
            - електронні хрестоматії
            - електронні енциклопедії    
            - електронні словники.

    Існують також комбіновані ППЗ, у яких поєднані програмні засоби з різних груп - це мультимедійні або інтерактивні курси. 
    Кожен ППЗ має такі складові:
- меню програми,
- гіпертекстова система навігації,
- пошукова система,
- довідка.
    Можуть також входити:
- текстовий інформаційний блок,
- колекція графічних зображень,
- колекція аудіо- та відеоматеріалів,
- блок виконання тренувальних вправ і практичних завдань,
- контролюючий блок...
    Деякі програмні засоби можна безоплатно отримати, наприклад, на сайті Острів знань (http://ostriv.in.ua/)
у розділі школа/навчання/ електронні матеріали
IV Практична робота
Мета: навчати класифікувати та застосовувати програмні засоби для поглиблення знань з профільного предмета;
формувати вміння працювати з програмними засобами, призначеними для вивчення профільного предмета;
розвивати творче мислення, вміння аналізувати та оцінювати

Демонстрація наявних програмних засобів для підтримки навчання та їх аналіз згідно з розданою учням схемою.
Схема ознайомлення з ЕЗНП та його аналізу
1. Назва програми
2. Навчальний предмет
3. Мінімальні вимоги до комп'ютерної техніки та програмного забезпечення:        
            - тактова частота процесора;
            - об'єм оперативної пам'яті;
            - тип відеоадаптера та об'єм відеопам'яті;
            - тип та версія операційної системи.
4. Рік випуску, версія.
5. Тип програми згідно кваліфікації.
6. Мультимедійність - наявність та якість:
            - текстової інформації;
            - графічних зображень;
            - анімацій;
            - відеофрагментів;
            - звукового супроводу.
7. Можливість копіювання інформації.
8. Можливість роботи в мережі.

Інструктаж з техніки безпеки. Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (через 10 хв після початку роботи).

Підручник ст 262-267
робота з програмними засобами:
- Педагогічний програмний засіб "Фізика"
- "Віртуальна фізична лабораторія"
- Електронний атлас з курсу "Історія України".
Завдання 1 і 2 з підручника ст 268

1. Проаналізувати вказані вчителем програмні засоби навчального призначення згідно схеми.
2. Оформити звіт - аналіз ЕЗНП

V Підсумок
Коментування оцінювання роботи учнів на уроці
VI Д/з

Завдання 5 і 6, підручник ст. 270

Немає коментарів:

Дописати коментар