пʼятниця, 15 квітня 2016 р.




Тема. Принципи функціонування електронної пошти
Мета: сформувати поняття:  електронна пошта; електронна адреса;  електронна скринька; поштовий протокол; пояснити:  принципи функціонування послуги електронної пошти;  призначення поштових протоколів;  переваги електронного спілкування. сформувати уявлення про:  елементи адреси електронної пошти;  електронну скриньку; розглянути:  програми для роботи з електронною поштою; розвивати вміння і навички роботи в Інтернеті; виховувати інформаційну культуру
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь.


Хід уроку
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності, оголошення теми і мети уроку
Учитель. Чи доводилось вам відправляти або отримувати листи?
Уявімо ситуацію: ви написали листа своєму найкращому товаришеві. Давайте спробуємо відтворити ланцюжок подій, які відбуваються з вашим листом:
1. Ви підписуєте конверт.
2. Кидаєте лист у поштову скриньку.
3. Водій поштового автомобіля забирає листа зі скриньки.
4. Лист надсилається до іншого міста та зберігається там.
5. Після сортування лист передається до іншого пункту.
Операція повторюється, доки лист не дійде до поштової скриньки користувача.
Учитель. Електронна пошта робить те ж саме значно швидше за допомогою мережі Інтернет та великої кількості комп'ютерів, тому вона використовується для повсякденного ділового та особистого спілкування.
Замість паперу та ручки ви використовуєте клавіатуру, набираючи текст листа у вікні поштової програми або браузера. Листи відправляєте натисканням однієї кнопки. У ролі поштових відділень — поштові сервери, а листоношами служать канали зв'язку.
Учитель. Мабуть, ви вже зрозуміли, що ми будемо вивчати на уроці. Назвіть, будь ласка, тему нашого уроку.
Запишіть тему нашого уроку в зошити.
Як ви гадаєте, у чому полягає важливість цієї теми? Який результат ви повинні отримати у кінці уроку?
IV. Актуалізація опорних знань
- З якими словами асоціюється вислів Електронна пошта
(Інтернет, адреса, браузер, адресат)
V. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу

1. E-mail.
Ø E-mail (Electronic mail) — електронна пошта — електронний аналог звичайної пошти.
- це служба Інтернету, призначена для пересилання комп’ютерними мережами повідомлень (електронних листів) від деякого користувача одному чи групі адресатів. Часто цю службу називають e-mail (англ. electronic mail – електронна пошта).

З її допомогою ви можете:
ü  надсилати повідомлення {листи);
ü  отримувати листи на власну електронну скриньку;
ü  відповідати па листи автоматично, використовуючи їхні адреси;
ü  розситити копії листа відразу декільком адресатам;
ü  переправляти отриманий лист за іншою адресою;
ü  використовувати замість адреси (числових або доменних імен) логічні імена;
ü  створювати кілька підрозділів поштової скриньки для різного роду кореспонденції;
ü  включати в листи файли (текстові документи, графічні зображення, музичні файли тощо).
Для того щоб мати можливість обмінюватися листами через електронну пошту, користувач повинен мати доступ до Інтерні та зареєстровану поштову скриньку на одному а поштових серверів.


Ø Електронна поштова скринька — це обдасть пам'яті на одні му з мережних комп'ютерів поштового сервера.
Доступ до цієї області здійснюється за адресою, що надається абонентові і паролю який абонент вигадує сам. Пароль відомий тільки абонентові й мережному комп'ютеру. Одержавши адресу своєї поштової скриньки, користувач може повідомити її друзям, знайомим. Кожен абонент електронної пошти може послати лист будь-якому іншому абоненту, вказавши в посланні його поштову адресу. Але зробити це можна. тільки повідомивши комп'ютерній мережі свою поштову адрес і пароль (як доказ того, що це дійсно власник скриньки.
Адреса електронної пошти, ім'я поштового сервера
 Повідомлення електронної пошти знаходить свого адресата за допомогою поштової адреси (E-mail). Ця адреса складається з двох частин, розділених значком @ («собачка», «ет»). Ліва частина адреси — це локальне ім'я користувача (логін),а права частина - ім'я домену.
Наприклад  адресу horoshiv@rambler.ru ножна прочитати бук­вально: скринька horoshiv у домені rambler.ru.


3. Протоколи електронної пошти.
Для надсилання й одержання електронних повідомлень Інтернетом використовуються певні протоколи.
SMTP (Simple Mail Transfer Protocol) простий протокол передачі пошти, призначений для відправлення повідомлень. Відправлені користувачем повідомлення надходять на SMTP-сервер провайдера, який обробляє вихідну пошту.
РОР3 (Post Office Protocol) — протокол поштової служби, призначений для вхідних повідомлень. Згідно з цим протоколом по­штові сервери одержують і зберігають електронні повідомлення у поштових скриньках.
ІMAP (Internet Message Access Protocol) — протокол Інтернету для доступу до повідомлень — служить для обробки вхідних пові­домлень, що мають текстовий і HTML-формат. Підтримка HTML розширює можливості електронної пошти, забезпечуючи обробку мультимедійної інформації. Провайдер послуг Інтернету для роботи з електронною поштою мас, як правило, два сервери — SMTP і РОР3. Сервер SMTP відповідає за відправлення повідомлень, а сервер РОР3 — за їх прийняття.
Виконання комплексу вправ для зняття м'язового напружен­ня. (Варіант 2)

VI. Узагальнення та систематизація здобутих знань.
За участю учнів складається порівняльна характеристика електронної та звичайної пошти (таблиця оформлюється на дошці або в текстовому документі з демонстрацією).
Аналогія зі звичайною поштою
Звичайна пошта
Електронна пошта
Кинути конверт до поштової скриньки
Відправити лист на SMTP - cepвер
Поштова скринька адресата
Обліковий запис (account) на сервері
Поштова скринька замкнена на ключ
Ім'я та пароль користувача
Конверт а адресою одержувача
Адреса електронної пошти одержувача
Лист, написаний відомою мовою
|Вид кодування
До конверта вкладені фото та листівки
Вкладені файли
Взяти лист із поштової скриньки
Одержаним листів, що накопичуються

Переваги електронної пошти:
•   електронною поштою повідомлений в більшості випадків доставляються набагато швидше, ніж звичайною;
•   коштує це дешевше;
•   для відправлення листи декільком адресатам не потрібно друкувати його в багатьох екземплярах, досить один раз ввести текст у комп’ютер
•   якщо потрібно перечитати, виправити отриманий або складений вами лист або використати цитати з нього, це зробити легше, оскільки текст уже знаходиться в машині;
•   зручніше зберігати велику кількість листів (файлів) па диску, ніжу шухляді столу;
•   пошук необхідної інформації в листах;
•   заощаджується папір.

VIІ. Підведення підсумків уроку
 (Метод — усна рефлексія.)
Учитель. Ви плідно і злагоджено попрацювали на уроці.
Рефлексія
Продовжити такі речення:
1. На уроці я дізнався...
2. На уроці я зрозумів...
3. На уроці я навчався...
4. На уроці найбільші труднощі я відчув...
5. На уроці я не зрозумів...
6. На наступному уроці я хочу...
VIII. Домашнє завдання
Опрацювати конспект уроку та відповідний розділ підручника.
(Методичний прийом — «Вибери завдання сам»; учитель пропонує варіанти домашнього завдання, кожен учень вибирає собі домашнє завдання самостійно.)
Учитель. Пропоную вам такі варіанти домашнього завдання:
1. Підготувати повідомлення на тему «Історія виникнення електронної пошти».
2. Розробити кросворд з теми «Електронна пошта».
3. Намалювати плакат — опорний сигнал з теми «Електронна пошта».


Немає коментарів:

Дописати коментар